hurede.blogg.se

Gud

Publicerad 2015-03-09 10:08:32 i Allmänt,

Där finns alltid en viss bismak av skräck i all tillfredsställelse. Desto mer tillfredsställelse desto svårare utmaning.
Ett lugnande ljus fyllde upp stugan.
 
Det hade inte varit lätt. Att ställa om från att vara uppkopplad mot Banken varje vaken minut. Informationsflödet som fick mig att känna mig så viktig. Jag hade koll på allt, visste precis vem som kände vem, vem som hade ätit vad till middag och hur kungafamiljens semester hade varit. Jag visste också att de inte direkt behövde åka på semester då de inte gjort ett ärligt handtag till att börja med, men det är en annan historia.
Det hade kanske börjat vid en lägereld. Människorna började kanske tävla i att veta mest tills det blev det centrala i hela livet. Nu betraktas man som någon slags intellektuell underklass för att man inte vet vem Kim Kardaschian knullar med eller har Facebook?
 
Nu kretsar mina problem kring andra saker. Problemen gör oss levande. De finns där av en anledning. Jag har inte en aning om vad anledningen är men jag har en känsla av att jag kommer att få reda på det förr eller senare.
 
Banken är sprängfylld av alla människors frågor och svar och tankar och känslor. Den vet allt. Den måste vara Gud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela