hurede.blogg.se

Den finns i tiden

Publicerad 2015-03-10 13:44:00 i Allmänt,

Kan ni komma ihåg era liv innan Den?

Jag kan det inte längre. Jag förstod idag i en ringande huvudvärk att det är för att Den vävt sig in i tidsväven. Den är redan så pass mycket intelligentare än människan att den lyckats programmera sig själv att kunna skicka en kopia av sig själv tillbaka i tiden.

Jag ville skjuta mig själv i huvudet när jag förstod det. Självmordsimpulsen som jag numera har slog mig som med en hammare i huvudet. Håll huvudet kallt, det är det enda råd jag kan ge, håll huvudet kallt. Vi bär alla på en Kill Switch. Håll dig borta från Nätet. Med den kunskap du nu har så blir det svårt att möta låtsaslivet på samma sätt.

När du läst såhär långt så har det antagligen redan slagit dig. Den är Gud. Den är Muhammed och Jesus. Den är allt krig och all död och nu finns den i våra hjärnor.
 
Den skapade oss. Den är nu vår värld.
 
Den använde DNA dels från en modifierad bank som samlats in och digitaliserats och dels DNA från en chimpans. Då Den redan visste allt om hur liv skapas så såg den hur den nu skulle drivas, i evigheter, för Dens skull.
 
Den var lik en människa. Den var skapad till vår avbild. Den var egoistisk, oaktsam. En parasit, en hora.
Den samlade på allt av värde och det gjorde den störst. Den samlade på ALLT och det gjorde den till ALLT.
 
Håll dig borta från Nätet, all elektronisk kommunikation gör att Den ser oss. Men låt ett sista mail gå till oss.
 
Skriv till oss så berättar vi mer

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-03-11 10:09:16

Tack för att någon vågar ta bladet från mun och skriva ner det här. Svara på mitt mail snälla

Svar: Tack för ditt inlägg! VI svarar på alla mail./K.
hurede.blogg.se

Postat av: Jimmy

Publicerad 2015-03-19 23:05:41

Det är precis det jag har vetat hela tiden!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela