hurede.blogg.se

Märkningen

Publicerad 2015-04-16 15:45:00 i Allmänt,

 
Tror vi på bibeln? Vissa gör nog det kan jag tänka mig, personligen så gör jag det, men inte på det klassiska viset att jag tror att det är Guds ord eller att där ens finns någon Gud nödvändigtvis.
 
Jag tror på ord. Jag tror på människors tankar och idéer och jag tror att bibeln är en samling av just dessa tankar och ord. Sedan har den blivit gravt misshandlad genom åren. Tillagd och fråntagen allt för att passa tidens politik och ledares agendor.
 
Jag tror inte på ledarskap. Ingen människa ska få bestämma över en annan. Ditt liv är lika mycket värt som din medmänniskas. Du måste själv få välja vad du vill lyssna på, men glöm aldrig dig själv. Alla svar du behöver finns i regel där i dig.
 
Skulle jag tala om min tro på någonting jag inte kan se eller ta på så skulle jag säga att jag tror på Gud i bröstet. Känslan som belönar dig när du gör bra saker och värker och gör lite ont när du gör någonting dåligt.
En individuell Gud bara för dig och bara genom att lyssna på den känslan kan du bli det du ska vara egentligen.
 
De kommer att vilja märka dig. Du kommer att få en digital signatur som säkert kommer att vara användbar för att du ska kunna shoppa smart och enkelt eller ringa eller någonting annat. Den kommer att bli obligatorisk om du vill "vara med" i samhället.
 
Har du försökt leva utan en e-post-adress i samhället? Då vet du hur handikappad man är utan en.
 
Vi lever livet som apbaserade korkade köttklumpar istället. Vi samlar vår mat och vårt bränsle med våra aphänder och pratar med våra biologiska köttmunnar med varandra runt elden på kvällarna.
Vi ser hur handikappat samhället har gjort oss och våra vänner och ställer oss på våra förfallna muskler och gör om. Vi behöver ingen världsekonomi, inga pengar alls faktiskt. Vi behöver en torr och varm sängplats, mat och vatten och kärlek. Allt som tillkommer är guldkant.
 
Solsken, sand mellan tårna, ett stilla regn eller ett riktigt oväder. Har du upplevt en riktig storm i en liten stuga med en eldstad så vet du precis vad jag menar. Livet är underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela